zaterdag 6 november 2010

Minuutwafels

Hallo allemaal,

Ons gebak van gisteren is bij mijn schoonzus goed gekeurd, zij heeft ook een groot deel mee gekregen. ook de soep vond ze lekker :-)

Hebben jullie misschien al tijd gevonden om iets uit te proberen, indien ja, beviel het recept jullie wat?
Ik hoor graag jullie menig, hihi, indien jullie dat graag meedelen natuurlijk

Vandaag wilde ik wafels bakken, dus receptje gezocht op de site van solo,
mijn oude wafelrecept , ben ik helaas kwijt geraakt, maar deze trekken er precies wel wat op,

De ingredIënten voor minuutwafels voor 8 personen,



500 gr zelfrijzende bloem
6 eieren
150 gr boter
500 ml melk
200 gr kristalsuiker
2 pakjes vanillesuiker

Bereidingswijze,

Roer de bloem, melk, eierdooiers door elkaar.
Klop de eiwitten tot sneeuw.
Doe de gesmolten boter, de suiker en vanillesuiker onder de bloem, melk en eigelen.
(zelf doe ik deze volgorde iets anders, ik doe de bloem op het laatste erdoor)
Meng hier tenslotte het tot sneeuw geklopte eiwit onder.



En nu bakken maar.

Hier werden tijdens het bakken al wat wafels geproefd, dit is wat er nog over bleef :-)



Zet de bloemsuiker en/of de slagroom maar klaar en smullen maar!

Smakelijk,

4 opmerkingen:

Marianne zei

aha, ik zat er op te wachten :-) dacht al dat ge niet ging koken vandaag :-p of bakken... 't is er echt wel het weerke voor hé voor wafels. Ons gasten gaan vanavond oliebollen eten op de kermis.

Margo zei

Hihi,
bij ons is dat ook zo,
als ik wafels aan het bakken ben, dan wordt er volop gesmuld tijdens het bakken.
Als ik er voor op school moet maken dan moet ik 's avonds beginnen als ze al in hun bed liggen anders komt dat niet goed :)
Groetjes
Margo

marika zei

ik lust geen wafels,sorry.
Maar ze zien er wel lekker uit zenne,en hier in huis lopen er wel 5 liefhebbers rond
groetjes,marika

susie zei

En gesmuld dat er is geweest ! Der is gene wafel meer over mmmmm !!

dikke kus