vrijdag 5 november 2010

tomatensoep met tortellinni en bananencake met chocolade

Hallo allemaal,

wat leuk (en lief van jullie) dat mijn trouwe volgers hier ook terug opduiken :-)

Linda, dank u voor het aanbod, ik gil wel als ik iets niet vind, ik heb van Debbie ook al een recept gekregen,
zelf heb ik ook boeken (teveel),
en ik kan zo mijn recepten eens uittesten en smaak is zo persoonlijk hé, dus wie weet..
wat ik niet lust, jullie misschien wel of omgedraaid hé :-)

Vandaag heb ik tomatensoep met tortellini en bananencake met chocolade gemaakt (dat laaste staat nu in de oven),

Mijn soeprecept komt uit dit boekje, ikzelf vind het een héél leuk boekje,



De ingrediënten voor 4 personen, voor tomatensoep met tortellini,



2 courgettes (ikzelf neem maar ééntje, want hier eten ze dat niet zo graag)
1 prei
1 blik gepelde tomaten
2 uien (hier nemen wij liever sjalot voor)
1 eetlepel olijfolie
1/2 L gezeefde tomaten
1 L groentebouillon
2 laurierblaadjes
150 gr tortellinni met ham of spinazie
(dit laatste doen wij er niet in, dat zal je op de foto ook zien)
4 eetlepels groene pesto
1 bolletje mozzarella
50 gr parmezaanse kaas
ciabatta
peper

Bereidingswijze;

was de courgettes en snijd ze in fijne blokjes. Reinig en was de prei en snijd in fijne ringen.
Snijd de gepelde tomaten in blokjes. Pel de uien en snipper ze fijn.
Verhit de olijfolie en stoof er de ui en preiringen in.
Voeg de courgette toe en laat even meestoven
Voeg de gezeefde - en de gepelde tomaten en de bouillon toe.
Kruid met peper, voeg de laurierblaadjes toe en breng aan de kook.
Laat enkele minuten sudderen.
Voeg de tortellinni toe en laat enkele minuten koken volgens de instructies op de verpakking.
(wij doen dit laatste deel niet)
Neem de soep van het vuur, en roer er de pesto door.
Snijd de mozzarella in blokjes en voeg ze toe aan de soep.
Serveer de soep met parmezaan en sneetjes ciabatta.



---------------------------------------------------

ingrediënten voor 4 personen voor bananencake met chocolade;(dit recept komt van de Solo-site)



150 gr zachte boter
2 rijpe bananen
180 gr bloem
70 gr amandelpoeder
80 gr suiker
3 eieren
1 zakje droge gist
100 gr kleine chocoladepastiles

Bereidingswijze;

Meng de zachte boter met de suiker.
Prak de bananen en doe ze erbij.
Voeg de eieren, de bloem en de droge gist en meng goed,
doe de gemalen amandelen en de chocoladepastiles erbij.
Giet het beslag in een ingevette cakevorm en strooi er enkele hele amandelen over.

Zo gaat dat van mij in de oven, wel zonder de amandelen erop,



Bak 10 min op 200°C en nog eens 35 min op 160°C.

En zo komt het bij mij uit de oven, benieuwd of het lekker gaat zijn ...
want het is raar hé, met droge gist, zo stond het op dat recept.



Laat afkoelen op een rooster.

Smakelijk,

6 opmerkingen:

Marianne zei

't ziet er in elk geval wel lekker uit.

marika zei

die soep hoef ik hier niet op tafel te zettn,daar vlieg ik gegarandeerd mee buiten.Maar bananen vinden ze allemaal wel lekker,dus dat gaan we wel eens proberen.Ziet er erg lekker uit

groetjes,marika

Sandraatsjuh zei

Hmmmmmmm Die bananencake hmmm het water loopt me in de mond.... Zal hem toch nog eens gaan proberen!

Leuk dat je volgers hier ook al zijn! gaaf zeg!!

gerlily zei

Hmmmm, soep is hier absoluut favoriet. Succes met je kookweblog.

susie zei

Weer allemaal heel netjes uitgelegd hier, bravo hoor meiske.
En ik heb dus weer genoten van je tomatensoep, (weer 2x , bloos bloos..).

En ik ben niet zot van bananengebak maar ik heb toch geproefd en ik moet zeggen , dit viel heel goed mee want ik heb mijn hele schijf opgegeten. Dus da wil toch wa zeggen hé !

Jij hebt weer goed je best gedaan met het kokkerellen.

Je bent een schat van een dochter ! X

Margo zei

Ziet er wel lekker uit, leuk dat je de recepten er hier bijzet :)
Groetjes
Margo