vrijdag 4 maart 2011

Sinaasappelschuim

Hallo allemaal,

Sinaasappelschuim;

Benodigdheden voor 4 personen;



3 sinaasappelen,
3 eieren,
2 zakjes vanillesuiker,
1 citroen (ik had enkel limoen in huis, dus heb dit genomen, hopelijk lukt het hier ook mee)
75 gr suiker,
2 blaadjes gelatine

Bereidingswijze;

Pers de sinaasappelen en de citroen uit.
Klop de eierdooiers met de suikers tot een schuimige lichtgele massa.



Voeg dan al roerend het vruchtensap eraan toe.



Roer er de geweekte gelatineblaadjes onder.
Klop de eiwitten stijf en voeg dit ook aan het mengsel toe.



Verdeel het mengsel in schaaltjes of in glazen en zet een paar uur in de koelkast tot dit mooi opgesteven is en goed fris is.



De mjne staan nu in de koelkast, ben benieuwd straks of het gelukt is!


Smakelijk,

2 opmerkingen:

cheneson zei

dat ga ik ook eens proberen :)

Marianne zei

Dit heb ik ook al een paar keer klaargemaakt, maar ik ben de enige hier die het lekker vind. Wat ik me afvraag, heb je de geweekte gelatine in het koude mengesle gedaan ? En is die dan wel mooi opgelost? Ik lverwarm het appelsiensap een beetje en laat daarin de geweekte gelatine oplossen.