donderdag 3 maart 2011

Wokgerechtje (2)

Hallo allemaal,

Wij zitten nog steeds in verbouwing en dan is de wok nu wel superhandig, dus er zullen nog wokgerechtjes volgen :-)

Lanmsreepjes met groenten en limoen ;

benodigdheden voor 4 personen;



1 bosje lente ui,
15 gr boter,
3 eetlepels soja-olie, (ik heb thaïse wok-olie genomen),
350 gr lamsshoarmavlees (ik heb kalkoenvlees genomen),
2-3 knoflooktenen (ik heb lookpoeder genomen),
1/2 theelepel gemalen komijn,
1 eetlepel bruine suiker,
2 eetlepels limoensap,
zout en peper,
200 gr taugé,
rasp van limoen,
2 eetlepels gesnipperde koriander,

Bereidingswijze;

Snijd de lente-ui in schuine stukjes van ca;2cm.
Verhit de boter in de wok, laat hem uitbruisen en voeg dan de olie toe.
Roerbak als de olie heet genoeg is, het vlees ca. 3 min.



Voeg de lente-ui, de uitgeperste knoflook, de komijn, de suker , het limoensap, peper en zout toe
en roerbak dit geheel ca. 5min.



Voeg de taugé en de helft van de limoenrasp toe en warm het geheel nog even.



Serveer de lamsschotel op een platte schaal en strooi de rest van het limoenrasp en de koriander erover.



En als dessert nog eens de advocaattaart gemaakt, (dit receptje staat hier al op de blog),
maar deze keer dan eens in kleine potjes gedaan ipv één grote kom en dat was beter.



Smakelijk

3 opmerkingen:

Margo zei

Daar krijg ik dus echt wel honger van he !
Njamie !
Groetjes
Margo

marika zei

da wokgerechtje is mijnen dada nie zenne,maar da taartje zou mij wel smaken.Enne,voort geval dat het u interresseerd,vat weekend bak ik taart zenne

groetjes,marika

Terray zei

Mjammie, lekker wokken!

Ziet er lekker uit
Groetjes
Tertia