woensdag 2 maart 2011

Wokgerechtje

Hallo allemaal,

Roergebakken krielaardappeltjes met rundvlees en paprika;

Benodigdheden voor 4 personen;



350 gr rundsvlees
1 rode en 1 groene paprika,
2 sjalotjes,
1 knoflookteentje (bij mij is dat poeder, want ik ben zelf niet zo een fan van look)
3 eetlepels zonnebloemolie
400 gr voorgekookte krielaardappeltjes
zout en peper
1 theelepel milde paprikapoeder ( helaas niet in huis)
1 1/2 dl room



Bereidingswijze;

Snijd het vlees in smalle reepjes,
De paprika in ruitjes,
Snipper de sjalotjes,
verhit de olie in de wok,
Roerbak de paprika, de sjalot en de uitgeperste knoflook ca. 3 min,



haal het paprikamengsel er even uit of schuif ze aan de kant,
Roerbak het vlees in ca. 2 min bruin,



Schep dan de krieltjes en en het paprikamengsel erdoor.
Roerbak het geheel ca.4 min en breng op smaak met peper, zout en paprikapoeder.



Roer tenslotte de room erdoor en warm het gerecht goed door.






Smakelijk,

4 opmerkingen:

Sandraatsjuh zei

ohhhhhhhhh hmmmm dat ziet er lekker uit Jaimie....

een heel goed idee.. ik weet wat we vanavond eten bij de ijsbergsla!!

Dank je wel voor het delen van het recept!

Groetjes Sandra

Margreet zei

mmmmm het water loopt me in de mond, lijkt me lekker Jaimie!
In plaats van paprikapoeder kun je ook curry proberen, daar doe ik best veel mee bij roerbakgerechten.

groetjes van Margreet

cheneson zei

dat ga ik mij opschrijven ziet er lekker uit maar dan met kip ;)

Margo zei

Wat lekker !
Groetjes
Margo